Recenzija filma Top Gun “Maverick”

autor: Sara Sladoje 0

Nakon 36 godina, „Top Gun“ je vraćen na filmsko platno. Nastavak vječitog klasika ugledao je svjetlost dana u aprilu ove godine nakon što je njegova premijera odgađana nekoliko puta zbog pandemije COVID-19. Kao i 1986. mase su pohrlile u bioskope, te je film u SAD i Kanadi do oktobra zgrnuo 716 miliona dolara.Eren Kruger (Ehren Kruger), Erik Varen Singer (Eric Warren Singer), iKristofer Mekuri (Christopher McQuarrie) u scenariju ostavljaju aviator naočale, kožnu jaknu i Toma Kruza (Tom Cruise), ali žrtvuju neke druge, publici omiljene, motive.

U režiji Džozefa Kosinskog (Joseph Kosinsk), posle 36 godina nastavlja se priča o pilotu Pitu Maveriku Mičelu (Pete „Maveric“ Mitchell) kojeg idalje igra Tom Kruz. Maverik je sada testni pilot ali biva pozvan u Miramar, sjedište Top Gun akademije, gdje mu je zadatak da obuči grupu mladih pilota za misiju protiv neprijateljskog postrojenja za obogaćivanje uranijumom. U grupi pilota diplomaca je i glumac Majls Teler (Milles Teller) koji glumi lik Rustera (Bradley "Rooster" Bradshaw). Publika ga, iz prvog dijela, zna kao sina Maverikovog kopilota i najboljeg prijatelja Gusa (Nick "Goose" Bradshaw). Osim Kruza, i Val Kilmer (Val Kilmer) nastavlja da igra ulogu Ajsmena (Tom "Iceman" Kazansky), koji je i u stvarnosti kao i u filmu bolovao od raka grla.

Glavnu zensku ulogu, Peni (Penny), tumači Dženifer Koneli (Jennifer Connelly). Peni je admiralova kćerka, koja u ovom dijelu postaje i Piterova ljubav. Kako filmska pravila nalažu, život u mornarici Maveriku zagorčavaju njegovi nadređeni koje glume Džon Ham (Jon Hamm) i Ed Haris (Ed Harris).U mornarici se očekuje dolazak mlade generacije pilota, obučene za upravljanje letjelicama pete generacije.Prva među njima je pilotkinjaFiniks (Natasha "Phoenix" Trace) odnosno Monika Barbaro (Monica Barbaro), a tu su još i glumci Glen Powell, Lewis Pullman, Jay Ellis.

Nije potrebno da pogledate prvi dio filma, kako biste gledali drugi, radnja teče i lako je razumljiva. No, ako ste ipak pogledali prvi dio, kroz cijeli film imaćete deža vi osjećaj. Već na prvim minutima, dok gledamo obrise zalaska sunca u Kruzovim dobropoznatim sunčanim naočalama,možemo naslutitida se ništa puno nije promjenilo. Maverikdolazi u Miramar, u bar gdje je proveo akademske dane i zatiče Peni, sada vlasnicu bara. Njihova ljubavna priča nije pretjerano romantizovana, ali je filmu dala nježniju stranu. Od Maverika smo mogli da vidimo emocije koje nisu sklone alfa-mužjaku karakterističnom za ovakve vrste filmova. U prvom dijelu, djevojka mu je bila Čarli (Kelly McGillis) profesorica na akademiji, čije postojanje je jednostavno izbrisano iz filma.Uporedivši ova dva lika vidjećemo evoluciju u razvoju pisanja scenarija i režije. Utisak je da je romansa Čarli i Pitera, u prvi dio ubačena da razbije monotoniju. Dok sa Peni, hemija je vidljiva već od prvog pogleda u baru, i traje sve do kraja filma, ali uz opravdane promjene u intenzitetu. Jednostavno, publika je dobila objašnjenje i svrhu tog ugla priče.

Sa druge strane, u istom baru se nalaze i mladi piloti koje tek čeka istorija u Top Gun akademiji. Grupa muškaraca i jedna djevojka.Film je prikazao duh vremena u kom je pravljan. Prije 36 godina nismo mogli da vidimo pilotkinju u mornarici, bezpilotne letjelice i 4D tehnologiju. Džozef Kosinskije samo podsjetio javnost da je ovaj dio sniman u 2022. godini, gdje je sve to dio svakodnevice. Od grupe glumaca, morao je da napravi profesionalne pilote, najbolje od najboljih. Toni Skot (TonyScott), režiser prvog dijela, pokušao je da stavi glumce u avione ali on njih je dobijao samo vrtoglavice i mučnine. Ovoga puta, glumci su prošli kroz obuku za pilote, dok je Kosinski po jednom letu dobijao oko minut upotrebljivog snimka. Tako, iz mora grin skrina, iznjedrili su iskrenu emociju i vizuelni prikaz kojem je potpuno moguće vjerovati. Kroz oba dijelaTop Gana, mogli smo vidjeti život pilota bez nepotrebog uljepšavanja. Pilot nije prikazan kao superman koji je tu da spasi svijet. Kosinski je vrlo jasno dao do znanja da je letenje u uslovima kojima to radi mornarica u vojnim operacija zapravo sastanak sa smrću. Naglašeni su trenuci potpune iskrenosti kada se govori o tome da su diplomci svjesni da će doći do izbora između života ili smrti. Maveriku se daje nimalo laskava uloga da izabere pilote za misiju i tako ih pošalje u vjerovatnu smrt. Ovo je ključna emocija, koja će poslije nositi čitav film.

Zbog dugova iz prošlosti, vidjećemo i vulkan emocija između Maverika i Rustera. Glumac Majls Teler je izašao kao odličan izbor za lik Rustera jer svojim izgledom savršeno podsjeća na lik Gusa. Osim fizičke sličnosti, Teler je na platno iznio jaku emociju ljutnje koju je moguće vidjeti čak i sa maskom za kiseonik.Osim toga,vidjelismo i njegove dobre stane. Dozuvedrine koja je bila prijeko potrebna ovom akcionom filmu, donijela je ekipa pilota. Sa Rusterom na čelu, podsjetili su nas na pjesmu „Great balls of fire“ čiji korjeni dostižu još do 1957. Klasik Top Gana je i pjesma „Take my breath away“ grupe Berlin. Još od 1986. živi zasebno od filma i prenosi se sa generacija na generacije. Drugi dio filma je doveo i novi saundtrek (soundtrack) koji izvodi Lejdi Gaga (Lady Gaga) „Hold my hand“. Pjesma je do sada ima 115 miliona pregleda na Jutjub (Youtube) platformi. Lejdi Gaga je sumirala svešto je i sam film prikazao, akciju, opasnost ali nad svim tim su prevladale emocije. Ostaje samo pitanje da će i ovaj saundtrek doživjeti slavu kao i „Take my breath away“.

Važno je napomenuti i nevidljivu silu protiv koje se mornarica bori. Kao i u prvom dijelu, gdje je bilo poznato samo da je riječ o najnovijim Migovima (MiG), nije dat jasan znak šta to tačno prijeti Americi. Sada su to letjelice pete generacije, uranijum,no idalje bez potpisa. U tom smislu, film je izašao potpuno apolitično, prilagođeno za svako tržište i sve narode. Ostavlja se na maštanje da li će to biti metafora za pandemiju koja je snašla čovječanstvo ili konkretno određenu silu. Publika se lako može poistovjetiti sa likovima koji patriotski čuvaju zemlju od neprijateljske sile.

„Top Gun: Maverick“je po mišljenju publike prestigao original. Na sajtu za ocjenjivanje filmova, Roten Tometous (Rotten Tomatoes), film je ostvario 96 odsto pozitivnih kritika.U produkciji ovog dijela učestvuje i Tom Kruzkome je ovo zapravonajbrže rastući film u karijeri. Ekipa autora je uzela sva dostupna sredstva i stvorila film za veliko kino platno. Još kada se na to dodaju i  3D ili 4D tehnologije, dobijate priču u koju je lako povjerovati. Kao i glavnom glumcu, i ovim filmovima isto je ostalo samo ime.Svaki u skladu sa svojim vremenom, ponijeli su likove i njihove priče.Kraj filma nije potpuno jasno definisan. Ostavljeno je prostora, da nekada (možda) naprave još jedan nastavak pa makar i u sljedećih 36 godina. Svejedno je, publika će čekati i ocjeniti servirano djelo po svom (nimalo) objektivnom mišljenju.