Recenzija serije „The Last Of Us“

autor: Miroslava Popov 0

„The Last Of Us“ je američka post-apokaliptična drama zasnovana na istoimenoj video-igri iz 2013. godine koju je kreirala kompanija „Naughty Dog“. Seriju su režirali Kreg Mejzin (Craig Mazin) i Nil Drukman (Neil Druckmann) za HBO, a radnja serije smeštena je dvadeset godina u pandemiji uzrokovana masovnom gljivičnom infekcijom koja izaziva ljude da se pretvaraju u stvorenja pod nazivom „Klikeri“. Ova stvorenja imaju izraženo čulo sluha, tako da svako ko se nađe u njihovoj blizini mora da se šunja kako bi izbegao opasnost i zarazu.

Ova napeta priča prati dva glavna lika, Džola i Eli, koji se bore za život u opasnom i nemilosrdnom okruženju. Njihova putovanja kroz razrušene gradove i divljinu postaje prilika za istraživanje ljudske prirode, moralnih dilema i dubokih emocija. Serija je uspešno prenela atmosferu iz video-igre stvarajući napetost i neizvesnost koja drži gledaocima pažnju do poslednje epizode.

Prva sezona ove priče snimana je u Alberti od jula 2021. do juna 2022. godine. Serija je premijerno prikazana 15. januara 2023. godine, a druga sezona će početi sa snimanjem oko februara 2024. godine.

Jedan od najvećih aduta serije je izvrsna glumačka postava. Pedro Paskal (Pedro Pascal) i Bela Remzi (Bella Ramsey) pružili su dubinu i autentičnost svojim likovima. Džol, čovek kojeg prate traume iz prošlosti, a njegov zadatak je da prokrijumčari devojčicu Eli iz karantinske zone. Za razliku od Džola koji je staložen, uprkos svemu što mu se desilo, Eli je suprotnost. Četrnaestogodišnjakinja, temperametnog karaktera, imuna je na infekciju koja vlada i ključ je za stvaranje vakcine. Odnos ova dva lika je sve vreme napet i koliko god se činilo da sene podnose, vremenom, oni postaju vezani jedan za drugog i ostvaruju odnos oca i ćerke.

Scenario serije je dobro napisan i drži se priče iz video-igre, ali takođe donosi neke nove elemente koji su dobro uklopljeni i ne remete primarnu radnju. Serija je uspela da održi napetost i intezitet na osnovu video-igre, ali istovremeno pruža dublji uvid u likove i njihove motive. Prikazuju se moralne dileme i teške odluke sa kojima se likovi suočavaju što dodaje slojevitost priči.

Ova serija dobila je priznanje kritičara koji su pohvalili performanse, dizajn, scenario, produkciju i muziku. Nekoliko kritičara nazvalo ju je najboljom adaptacijom serije na osnovu video-igre. Serija je nominovana za nekoliko nagrada uključujući „Primetime Emmy Awards“. Ispraćeno je da je prvog dana emitovanje serije na HBO-u pratilo 4,7 miliona gledalaca. Kvalitet snimanja, scenografija i vizuelni efekti stvorili su uverljivu post-apokaliptičnu atmosferu, a muzika koja je emotivna i napeta, upotpunjuje doživljaj i savršeno se uklapa u priču.

Zamerku, koju su uočili fanovi video-igre je da se radnja u nekim momentima proteže. Sve u svemu, serija „The Last Of Us“ je izvanredna adaptacija video-igre koja će oduševiti fanove, ali i privući nove gledaoce. Emotivnost, ali i konstantna akcija i zapleti sa sigurnošću će pružiti gledaocima opravdano uzbuđenje oko serije.