Recenzija filma Black Panther: Wakanda Forever

autor: Jelena Nataroš 0

Black Panther je američki film kreiran od strane kompanija "Marvel studio" i "Volt Dizni", premijerno prikazan 26. oktobra, u Holivudu. Trajanje filma je 161 minut. Predstavlja nastavak priče o kraljevini Vakande, nakon smrti kralja T' Čala.

Planovi za nastavak filma su otpočeli nakon izlaska prethodnog filma u februaru, 2018. godine. Produkcija je počela sa radom u Atlanti, a film je sniman u Vusteru. Režiser Rajan Kugler se vraća na režiju prethodne priče i nastavlja je sa starim likovima poput Okoje, i ponovo će se uključiti Danaj Gurira, Letiša Rajt i Vinston Djuk, istovremeno donevši nova lica koja su ojačala priču o kraljevstvu Vakande i doneli svežinu. Glume Letiša Rajt kao Šuri / Crni Panter, Lupita Njongo kao Nakija, Danaj Gurira kao Okoje, Vinston Djuk kao M' Baku, Florens Kasumba kao Ajo, Dominik Torn kao Riri Vilijams, Mikejla Koel kao Aneka, Tenoč Uerta kao Namor, Martin Friman kao Everet Ros, Džulija Luj Drajfus kao Valentina Alegra de Fontejn, Andžela Baset kao Ramonda i Majkl B. Džordan kao N' Džadaka. U filmu, prikazan je život nakon smrti kralja T'Čala, i traženje leka za bolest od koje je on umro. I u prvom, i u drugom delu filma radnja se odvija oko borbe za metal vibranijuma koji je na Zemlju stigao meteoritom. Takođe, u oba dela film prati priča o srcolikoj biljci koja ima moći, dok u drugom delu se ista biljka rekreira nakon što su uništeni njeni zasadi.  Junaci Vakande se bore kako bi zaštitili svoje kraljevstvo od svetskih sila. Kasnije, u priču će se umešati i CIA, i FBI, ljudi plave kože sa škrgama, Crni panter, a film opisuje kako se junaci suočavaju sa novim izazovima. Žanrovski gledano, osim naučnofantastičnog filma, ima elemenata i drame. Film prati mistična muzika i kretanje kamere, zbog kojeg sam imala više puta utisak da se i sama krećem u prostoru. Takođe, i prelepi kadrovi i kvalitetna fotografija, zbog koje je reditelj Rajan Kugler nominovan za Oskara, za najbolju fotografiju. Razni detalji, poput nakita na likovima, čine da smo uvek skoncentrisani na radnju filma, odnosno, da nam ne opada pažnja. Vizuelni efekti, odlična igra i izuzetna režija, oduševila je publiku. Film prate jake emocije, težnje i misterioznost, čineći film takvim da ne želite da ga propustite.