Recenzija filma "Barbie"

autor: Bojana Simeunović 0

Nakon samo tri nedelje film "Barbi" premašio je cifru od milijardu dolara zarade od prodatih karata u bioskopima. O filmu se mnogo govorilo pre nego što je pušten u bioskopima, a već sa premijerom smo mogli da vidimo roze boju svuda oko nas. Iako je ovo film o najpoznatijoj lutki na svetu, i samim tim je privučen velik broj gledalaca, marketinški tim je odlično odradio posao, čime je uspeo da film rediteljke Grete Gering postavi na prvo mesto po prodatim kartama u ženskoj kategoriji.

Barbilend predstavlja obrnutu realnost stvarnog sveta, gde su žene na svim važnim pozicijama i muškarci im nisu toliko značajni. Dok su mnogi kritikovali kako se feminizam previše ističe i kako se naglašava položaj žena u Barbilendu, teško je ne povezati sa realnim iskustvom, u kojoj većina devojčica koje su se igrale sa Barbikama uspešno su to radile samo sa Barbikama, odnosno bez Kena. Ken za većinu devojčica nije bio ključan za samu igru. S toga se može reći da ova raspodela uloga ima pozadinu. Devojčice kroz igru sa Barbikama imaju mogućnost da kreiraju svoj svet, a Barbilend je reprezentovao kako bi svet izgledao kada bi ga vodile žene. Barbike su na pozicijama moći, jer za devojčice u stvarnom svetu nema moći.

U Barbilendu se sve žene zovu Barbi i svi muškarci Ken. Iako se same Barbike razlikuju, glavnu ulogu koju igra Margo Robi predstavlja stereotipnu Barbi, odnosno Barbi koja izgleda idealno po današnjim standardima lepote. Vreme koje ona provodi u njihovom idealnom svetu je prilično monotono, a radnja se menja kada jednog dana počne da razmišlja o smrti. Njene misli su proizašle iz toga što se u stvarnom životu devojčica koja se igra njome razmišlja o smrti. Barbi počinje da gubi svoje fizičke karakteristike koje stereotipna Barbika koja predstavlja oličenje savršenog izgleda ne sme da ima. Kako bi povratila svoj savršeni zgled, Barbi kreće u potragu za devojčicom koja se igra sa njom u stvarnom svetu i koja je razlog njenih promena.

Ona kreće u stvarni svet sa entuzijazmom i mišlju da je tamo obožavana. Razočarano uviđa da nije omiljena lutka devojčicama koje imaju preko 10 godina, a one starije je krive za položaj žena u stvarnom svetu i za nametnute standarde. U međuvremenu Ken koji je krenuo sa njom otkriva patrijarhat i oduševljeno pokušava da nauči sve što mu je dostupno, kako bi uspostavio mušku dominaciju u Barbilendu, što će dovesti do velikih problema i preokreta u Barbilendu.

Rajan Gosling je odlično izneo ulogu Kena, koji je predstavljen komično i karikaturno, što je Rajn dobro izveo i dobar deo komičnih scena igra on. Rajan u filmu ima i mjuzikl momenat, gde uz numeru “I’m Just Ken” igra koreografiju i peva.

Barbi je film o ženama, njihovim karijerama, njihovom "svetu" i pronalaženju sebe, ali i pogrešnim uverenjima. Ova feministička komedija kroz banalne situacije pokazuje položaj žena u stvarnom svetu i Barbilendu. Kritike se uspešno provlače kroz duhovite komentare, a kritikovana je i kompanija Matel, koja proizvodi Barbi lutke. Ove situacije nisu zavijene, nego vrlo jasno možemo da razumemo Barbi i njen odos prema Kenu, na kraju i prema samoj sebi. Rediteljka je mnoge ideje o ravnopravnosti polova iznela u filmu, mada za neke nedovoljno feministički, za druge previše feministički, ovaj film je izašao sa ciljem da bude gledan, samim tim da zahvati što širu ciljnu publiku, što je i postigao.