Recenzija muzičkog albuma: THE GANG’S ALL HERE - SKID ROW (2022)

5.    Resurrected
6.    Nowhere Fast
7.    When the Lights Come On
8.    Tear It Down
9.    October’s Song
10.    World’s on Fire

Nakon rastanka sa pevačem Sebastijanom Bahom (Sebastian Bach) 1996. godine karijera američkog benda Skid Row uglavnom je išla silaznom putanjom - snimili su dva nezapažena studijska albuma i promenili tri frontmena, ali nijedan nije mogao da parira Bahu. Međutim, izgleda da se u novom albumu The Gang’s All Here, koji je izašao 14. oktobra ove godine, Skid Row konačno prisetio formule za uspeh koja je njihov Slave to the Grind (1991) učinila jednim od kultnih albuma hard roka.

Šesti studijski album prožet je bluzom, hard rokom, hevi metalom, oštrinom, razmetljivošću, stavom, ukratko - svime onim što je Skid Row imao na početku karijere i čime je pridobio fanove. Dakle, bend je uspeo da se na neki način podmladi, a za to je najviše zaslužan novi frontmen Erik Gronvol (Erik Grönwall), bivši pevač švedskog benda H.E.A.T., i čini se da će on biti prvi pevač koji će uspeti da bude zamena dostojna Sebastijana Baha. Pored Erika, na novom albumu možemo čuti i dobro poznati gitarski duo koji čine Dejv Sabo “Snake” (Dave Sabo) i Skoti Hil (Scotti Hill), kao i ritam sekciju u kojoj su basista Rejčel Bolan (Rachel Bolan) i bubnjar Rob Hamersmit (Rob Hammersmith). U ulozi producenta ovog puta se nalazi Nik Raskulinić (Nick Raskulinecz).

Uvodna numera Hell or High Water je snažna, dinamična, puna Gronvolovih urlika, i dok peva stih Don’t need someone to save me (Ne treba neko da me spasi) on zvuči tako uverljivo i odaje osećaj kao da on u ovome toliko uživa i da nikako ne želi da neko čak ni pomisli da mu je potrebno “spašavanje” sa pozicije frontmena. Već nakon prvog slušanja ova pesma vas pridobija, želite da čujete još i zaista postavlja visok standard za sve pesme koje dolaze nakon nje. Staviti ovako dobru numeru na sam početak je veoma hrabar potez i Skid Row je toga svestan, sigurni su u sebe, i uvereni su da će ovog puta i ostale pesme itekako biti po ukusu njihove publike.

The Gang’s All Here, pesma čiji naziv nosi album,  započinje Bolanovim moćnim bas introm i Erikovim vriscima. “Banda je ovde” sa zvukom kakav smo svi iščekivali da ponovo čujemo od njih. Kroz ovu numeru oni slave svoj povratak i naglašavaju da se još uvek osećaju mlado i divlje. Melodijom na ovu pesmu podseća i “When the Lights Come On”, stvara istu energičnu atmosferu i ima odličnu bas liniju.

Naredne numere nastavljaju priču u duhu povratka, pa tako refren pesme Not Dead Yet može jasno da se poveže sa situacijom u kojoj se Skid Row našao:
Not dead yet (Još nisam mrtav)
Don’t throw dirt on an open casket (Ne bacajte prljavštinu na otvoreni kovčeg)
Something that I said (Nešto što sam rekao)
You’ve written me off, but I know I’m not dead yet (Otpisali ste me, ali ja znam da još nisam mrtav).

Karijera im je bila pod znakom pitanja, godinama nisu izbacili nijedan album koji bi zadovoljio očekivanja publike i svi su smatrali da je Skid Row potpuno propao, ali evo ih, nisu mrtvi i konačno su to pokazali. Istu, direktnu, poruku nam šalju i kroz stihove pesme Resurrected:
We’re not playing dead (Ne pravimo se mrtvi)
That’s all in their head (To je sve u njihovoj glavi)
Now’s the time to see (Sad je vreme da se vidi)
We’re resurrected (Mi smo vaskrsli)
No one can bring us down (Niko ne može da nas spusti)
Or push us underground (Ili da nas gurne u podzemlje)
We’re back where we should be (Vratili smo se gde treba da budemo)
We’re resurrected (Mi smo vaskrsli).

Time Bomb nije baš jako eksplodirala, ona je jedina slabija pesma na ovom albumu. Melodija jeste veoma solidna i uklapa se u ostatak albuma, ali je tekst suviše lagan i čini se da su “thick, thick, thick, thick” ubacili samo u nedostatku inspiracije za nekim boljim tekstom.

Jedna od pesama koja će se sigurno izdvojiti i kojoj vredi posvetiti posebnu pažnju jeste Tear It Down. Ona ima mnogo “opake” rifove koji su u apsolutnoj harmoniji sa tekstom koji podstiče na akciju i promenu u društvu:
Big brother's watching (Veliki brat gleda)
He's everywhere (On je svuda)
But does he realize (Ali da li on shvata)
The revolution's in the air (Revolucija je u vazduhu).

October’s song traje 7:07 minuta što je čini najdužom numerom na ovom albumu. Ima laganiji ritam od ostalih pesama, tekst i melodija su veoma ozbiljni i stvaraju mračnu atmosferu. Jedna je od pesama u koja je Gronvolu omogućila da pokaže svoje glasovne sposobnosti. Iako blizu, ova pesma nije balada.

Završna pesma World’s on Fire zaokružuje priču i njen naslov tačno opisuje kako su nas, slušaoce, ”zapalili” ovako moćnim albumom.

The Gang’s All Here je album iz kog vrišti “Vratili smo se i još uvek kidamo”!  Sve pesme su energične, brze, na njemu nema balada što je, izgleda, baš ono što je Skid Row-u u ovom trenutku trebalo. Svi članovi benda su dali svoj maksimum kako bi on nadmašio očekivanja. Ovo je album koji će sigurno usrećiti mnoge slušaoce, koji će ih razmrdati i pokrenuti, a to će se najbolje pokazati na budućim koncertima.