Recenzija finalne sezone serije „Succession“

autor: Valentina Simović 0

Četvrta, ujedno i finalna sezona serije Succession koja prati priču o porodici Roj, ocu milijarderu koji upravlja medijskom kompanijom i njegovoj deci- Konor, Kendal, Šiv i Roman, dobila je svoj završetak početkom ove godine. Fokus serije je komplikovan odnos između braće i sestre čiji je jedini cilj da dobiju očevu podršku i ljubav. Serija takođe pruža uvid u svet milijardera, gde gledaoci imaju priliku da vide stil života imućnih ljudi pun privatnih aviona, skupe garderobe i ekstravagantnih putovanja. Ova drama, koja se može i okarakterisati kao tamna komedija, zaintrigirala je veliki broj gledalaca. O njenoj popularnosti ali i kvalitetu svedoči podatak da je osvojila ukupno 52 nagrade.

Četvrta sezona počinje nastavkom priče o prodaji medijske kompanije. Glava porodice, Logan Roj je još uvek u napetoj fazi odnosa sa svojom decom, gde je evidentno da on taj odnos ni ne pokušava da popravi. Iako se cela radnja serije zapravo vrti oko iste stvari- ko će biti na vrhu carstva koje je Loganstvorio, komplikovani porodični odnosi su u centru svake epizode. MadaLogan, a ni njegova deca, nikada to ne izgovore, nedostatak podrške i očinske ljubavi u detinjstvu je imala ozbiljne posledice koje su vidljive čak i kada deca odrastu i pokušaju da imaju sopstvene porodice. Svoju emocionalnu distancu otac maskira imidžem vođe, koncentriše se na taj deo života i firmu postavlja na prvo mesto. Jedini momenat kada se vidi da je Logan zadovoljan odlukom svoje dece i da je istinski ponosan na njih, jeste kad se udruže i kupe kompaniju koju je Logan želeo ispred njegovog nosa.

Možda i najbizarnija scena ove sezone jeste kada Logan jede u restoranu brze hrane i tada izjavi da je njegov telohranitelj - njegov najbolji prijatelj. Čovek koji upravlja glomaznom kompanijom, ima četvoro dece i dva unuka, ženu i ljubavnicu, oseća potrebu da svoju zahvalnost izjavi nikom drugom nego telohranitelju i vozaču.

Tokom četiri sezone, neki likovi su prošli transformaciju, dok su neki ostali na istom mestu od prve epizode. Tom (Šivin muž) i Greg (rođak) su dinamični duo koji je nastao u prvoj sezoni. Njihove scene su najčešće komedija, što je u nekim mračnijim momentima ove serije vrlo potrebno. Iako na prvi pogled, prosečan gledalac ne može da se poistoveti sa milijarderskom porodicom, serija je bliska publici jer se bavi hiljadama godina starim pitanjem- da li novac može da kupi sreću. Evidentno je da su motivi kao pritisak oca, mešanje biznisa i porodice, komplikovani ljubavni životi i nedostatak izbora prisutni u svačijem životu i zbog toga se publika pronalazi u likovima. Kendal, možda i najoštećenije dete biznis mogula, predstavljen ja baš onako kako bi zamislili nekog ko nije razvio svoje ja. Sa druge strane, Konor najstariji sin, predstavlja sve ono što smo svi poželeli: da trošimo ogromne svote novca bez opasnosti da ćemo ostati bez istog.

Sasvim je realistično da se deca trude da impresioniraju svog oca, ali se ovde ne radi o tome da li ono to uopšte žele. Nikada se nije postavilo pitanje da li oni žele da se takmiče za nasledstvo, od njih se prosto očekuje da rizikuju sve za par miliona dolara, iako će bez njih i dalje biti milioneri. Što se više njihovo glomazno bogatstvo poveća, to je želja za još više novca veća.

Finale serije je zaokružilo i odgovorilo na mnoga pitanja koja se tiču samih likova. Neki su završili baš onako kako se i očekivalo, dok su neki iznenadili gledaoce i dobili možda i više nego što su zaslužili. Priča je išla svojim tokom i došla je do smislenog kraja, tako da još jedna sezona nije uopšte neophodna. Ponavljanje radnje, gde deca pokušavaju da pobede svog oca je iskorišćena do maksimuma. Rezultat je uvek isti, ili ih Logan uslovno rečeno slomi i vrati na svoju stranu, ili deca nisu dovoljno dorasla da se u poslovnom svetu takmiče sa velikom ličnošću kao što je on. U poslednjoj sezoni smo svedočili nastavku te borbe, ali se ovaj put dogodio sasvim neočekivani okret, gde je priča o nasledstvu Logana dobila završetak.