Recenzija filma "The Outfit"

autor: Tamara Ničić 0

The Outfit – američki je krimi-triler u režiji Grahama Moora sa kojim je na izradi scenarija učestvovao i Johnathan McClain. Prvi put film je prikazan na Filmskom festivalu u Berlinu, dok je za širu publiku film bio dostupan u bioskopima od 18. marta 2022. godine.

Režiser je glavnu ulogu dao krojaču Leonardu Burlingu koji poseduje krojačku radnju u Čikagu. Leonardo se nakon Drugog svetskog rata doselio iz Londona gde je krojački zanat učio kao šegrt u luksuznim londonskim radnjama. On je veoma suzdržan i ćutljiv tip u čiju krojačku radnju dolazi gospoda po svoja prestižna odela. U njegovu radnju pored “normalnog” sveta dolaze i članovi lokalne mafijaške organizacije koji u random prostoru prodavnice u određenu kutiju ubacuju svoju poštu.

U uvodnom delu filma imamo priliku da vidimo rutinu funkcionisanja likova, Leonarda, njegove sekretarice Mabel kao i muškaraca tj. članova mafijaške grupe koji svakodnevno posećuju radnju. Jasno je prikazan njihov pristup Leonardu kao i ostalim radnicima u prodavnici. Oni uglavnom bez ikakvih pitanja i obaziranja na ostale ulaze u radnju i proveravaju svoju poštu. Prilikom poseta ne trude se da sakriju oružje ispod svojih luksuznih kaputa. Leonardo u uvodnom delu filma naracijom nas upoznaje sa svojim procesom rada tj. krojenjem i dizajniranjem modela. Kroz početak filma možemo da uvidimo koliko je Leonardo vezan za Mabel i koliko mu je stalo do nje, samim tim mu nije najdraže to što se Mabel upustila u ljubavnu priču sa jednim od članova grupe koji dolazi u prodavnicu da bi proveravao kutiju.

Zaplet radnje dešava se u noći kada je sin šefa mafijaške grupe Ritchie Doyle upucan od strane rivalske bande, a nakon toga sa Francisom – telohraniteljem dolazi kod Leonarda u prodavnicu da bi se sakrio. U tom trenutku Leonardo je pod pritiskom morao da pomogne mafijašima i sanira fizičke povrede sina šefa grupe. Od ovog trenutka film nam pruža razne preokrete kao i iznenađenja, jedno od njih jeste i to da je u celu priču umešan FBI, a bitniju ulogu dobija i Leonardova sekretarica. Isto tako možemo da saznamo da li Outfit označava samo stil i izbor odeće ili nešto više od toga. Ono što je važan detalj jeste to da u mafijaškoj organizaciji ili “porodici” kako je likovi nazivaju postoji “cinkaroš”.

Kroz film imamo priliku da zaključimo da Leonardo ima blagu prednost u odnosu na ostale likove iz razloga što zna određene detalje odnosa i sukoba između članova grupe. To mu pruža mogućnost manipulacije nad situacijom i samim likovima, a samim tim mu daje i prednost u ostvarenju sopstvenih ciljeva.

Glavni aduti filma su definitivno likovi. Neophodno je pomenuti perfektno odigranu ulogu Marka Rylanca, a ne treba ni zanemariti ostalu glumačku postavu. Outfit je staromodni krimi-triler koji nam pruža mnogo nepredvidivih preokreta koji su itekako pametno osmišljeni.