Recenzija albuma Majli Sajrus - Endless Summer Vacation

autor: Bojana Simeunović 0

Majli Sajrus je stekla popularnost igrajuči lik Hane Montane u istoimenoj Diznijevoj seriji gde je izvodila pretežno pop i kantri muziku namenjenu tinejdžerskoj publici. U pesmama je govorila o prijateljstvu, odrastanju i ljubavi, sa čestim elementima teen popa i kantrija. Vremenom sa odrastanjem Majli se udaljila od lika Hane Montane i muzike koju je izvodila i počela je da gradi muzičku karijeru koja je pratila njene godine, ali i drugačiji stil života od onoga u seriji.

Sa završetkom serije Majli je potpuno promenila svoj imidž, muziku i stil. Nova Majli je bila mnogo provokativnija i zrelija u svojim nastupima, što je bila suprotnost "dobre devojke" koja ju je pratila kroz seriju. Album iz 2010. godine "Be Tamed" doneo je nove teme i zvuk koji su bili ozbiljniji. Kroz sve naredne albume Majli je istraživala različite teme pesama i žanrove.

Promena imidža i izgradnja drugačije karijere su izazivali medijsku pažnju i brojne kontraverze. Bilo je dosta kritika, ali je Majli nastavila da gradi svoju karijeru u ekstravagantnom stilu, eksperimentišući sa muzičkim žanrovima i nastupima, ne bojeći se kritika. Njena karijera se razvijala kroz različite transformacije, kako kroz muziku, tako i kroz lični život. Nakon tri godine Majli je u martu 2023. objavila svoj osmi album "Endless Summer Vacation". Album obuhvata širok spektar tema i emocija, od ljubavi i samoljublja do požude i mržnje.

Prva pesma na albumu "Flowers" je postala jedan od ovogodišnjih hitova i kako je neki nazivaju himnom self-love-a. Ova pop pesma sa uticajem diska i fanka je imala ogroman uspeh i postala globalni hit u 43 zemlje. Pesma je inspirisana raskidom sa Majlinim bivšim mužem Liamom Hemsvortom, a tekst nosi poruke za osnaživanje, nezavisnost i self-love u ovakvim situacijama. Inspiraciju za refren pesme je dobila iz pesme Bruna Marsa "When I Was Your Man", koju joj je posvetio njen bivši muž, obrunula je reči Brunove pesme govoreći kako je sposobna da sve radi sama. Majli nas kroz pesmu podseća da sebe volimo jače, imamo samopouzdanja, radimo ono što je najbolje za nas i kako sve stvari možemo učiniti sami za sebe.

I can buy myself flowers (Mogu da kupim sebi cvece)

Write my name in the sand (Da napišem svoje ime u pesku)

Talk to myself for hours (Da pricam sama sa sobom satima)

Say things you don't understand (Da kažem stvari koje ti ne razumeš)

I can take myself dancing (Mogu da izvedem sebe na ples)

And I can hold my own hand (I mogu sama da držim svoju ruku)

Yeah, I can love me better than you can (Da, ja mogu da volim sebe bolje nego sto ti možeš)

Druga pesma na albumu je "Jaded" ona je takođe postigla veliki uspeh, završivši na top listama. Ova pop balada je takođe ljubavna pesma, ali govori o propuštenim prilikama u vezi koja nije uspela. Dok je "Flowers" pesma o vremenu nakon raskida, "Jaded" je o stvarima koje nisu bile u redu u vezi o kojima nije govorila. iza svakog raskida uvek se ostaje tuga i želje da stvari krenu drugačije i o tome govori ova pesma.

I know it was wrong, but never said I was sorry (Znam da je bilo pogrešno, ali nikad nisam rekla
da mi je bilo žao)

Now I've had time to think it over (Sad sam imala vremena da razmislim)

"Rose Colored Lenses" je pesma koja govori o ljubavi u početnoj fazi, kada je sve kao u snu, baš kao "beskrajni letnji odmor". Majli kroz pesmu opisuje početnu zaljubljenost koja čini da ništa drugo nije važno, izraz "ružičasta sočiva" koristi za ulepšan i optimističan pogled na osobu u koju smo zaljubljeni,"nosimo ružičasta sočiva, hajde da se samo pretvaramo, nosite ružičasta sočiva, pretvarajte se da nikada nećemo završiti". Slična tematika je deo pesme "You" u kojoj Majli svojim prepoznatljivim vokalom uz tihi ritam govori o bezbrižnoj ljubavi, o izlascima, plesu na vetru, sve dok je sa nekim posebnim.

U albumu se pojavljuju dva dueta. Kantri pop balada "Thousand Miles" sa Brandi Carlile i pop rok numera "Muddy Feet" sa australijskom pevačicom Siom. Majli je nekoliko pesama sa albuma posvetila bliskim osobama i bivšim partnerima, kao što je pesmu "Thousand Miles" posvetila mlađoj sestri, tako je stihove "She’s a wonder woman, she knows what she likes Never know she's broken, ’cause she's always fine" posvetila svojoj preminuloj baki. Klavirska balada "Wonder Woman" govori o tome kako žena istrajava i obuzdava svoje strahove i tugu kako njeni najbliži ne bi primetili "da se raspada".

"Handstand" je numera koja se po zvuku i uvodu razlikuje od svih na albumu. U ovoj pesmi Majli govori o strasti i požudi. Uvod počinje elektro zvukom I govornim uvodom o tome kako je upoznala momka i kako je provela veče sa njim. Čitava pesma je puna seksualnih aluzija, dok se neobičan ritam pesme odlično uklapa uz njeno šaputavo pevanje. Slična tematika prati pesmu "Violet Chemistry".

Sedma pesma na albumu "River" zvuči kao letnji hit. Ima brz ritam koji karakteriše ovu dens pop pesmu, za razliku od pesme "Island" koja je pop balada. "Wildcard" pesma sa smenjivim ritmom, moćnim refrenom, gde Majlin snažni glas dolazi do izražaja i u kojima nam poručuje da joj ljubav možda nije dovoljna i nešto sporijim strofama koje govore o pevačicinoj želi za ljubavlju ali i strahu od posvećenosti, kao i o potrebi za slobodom.

Kroz ceo album možemo primetiti da pevačica doživljava i prihvata realnost života i živi život punim plućima. Slušaoci mogu čuti Majlinu priču kroz pesme, od kojih su neke posvećene. Na Instagram nalogu Majli je objavila video u kome govori kako njene najveće pesme i ploče povezuju nju i onoga ko sluša, na način koji deluje kao prisan, iskren razgovor. Kroz album provlači emocije koje se mogu osetiti uz različite ritmove i mešanjem žanrova.