Recenzija novog albuma Mortal Kombata „Bludni sin“

autor: Miloš Santrač 0

Metalizovani pank bend je opis kojim je jednom opisan zvuk benda Ritam Nereda, a isti se može upotrebiti i za Mortal Kombat, bend koji pred sam kraj prošle godine izbacuje svoj peti studijski album. Ovaj bend postoji od 2009. godine i  poznat je po svojim provokativnim i satiričnim tekstovima kojima opisuju stanje u državi, kao i mnoge domaće i svetske trendove. Njihov peti album pod nazivom „Bludni sin“ je svojevrsna mešavina starog zvuka sa prva dva albuma i novog zvuka koji smo mogli da čujemo na njihovom prošlom albumu, kao i malo eksperimentisanja sa elektronskim zvukom koji im zakleti pankeri i metalci nikada ne bi oprostili.

Pesme poput „Mrzi me ko nemca“, „Alkohol“ i „Pušenje“ podsećanje su na ono što je Mortal Kombat nekada bio. Sve tri su sarkastične ili polusarkastične kritike poroka koji su danas sveprisutni u društvu sa tekstovima poput „Pušenje je zdravlje i ne može od njega da se umre“ kao i „Jedini način da ublažim rane i ublažim bol alkohol, alkohol“. Zvučno one su mešavina tvrdog gitarskog zvuka ali sa melodičnim delovima ili melodijama koje su ipak odlika novijih Kombata, a osmišljene tako da mogu da se fućkaju na pisuoru, što bi rekao Mile Kekin ili urlaju na njihovim koncertima.

„To sam što jesam“ je u storfama lagana akustična balada koja opisuje ljubavni odnos dvoje ljudi u kojem pevač govori o tome kako nije intelektualac, kako je čitav život živeo na margini i kako smatra da neće moći da se promeni. Ipak u refrenu je tu i distorzija koja zvuk ove numere totalno transformiše i daje pesmi totalno novi zvuk kao i vokalna izvedba pevača Miloša Kričkovića Krikija koja je možda najbolja u celoj diskografiji ovog benda.
Ono gde bi ovaj album mogao da iznenadi prosečnog slušaoca panka i metala, ali ne i iskusnog Mortal Kombat fana su numere „Govor mržnje“ i „Isti“ koje imaju konzervativnije tekstove koji nisu česti u ovim podžanrovima muzike. U govoru mržnje bend praktično kuka na to kako je „danas sve govor mržnje“ i kako im takozvana kensl kultura oduzima osnovna ljudska prava što postaje još apsurdnije, jer Mortal Kombat nije komercijalni bend i njihovi fanovi vrlo dobro znaju kada su satirični kada ne i do sada nisu imali nikakvih skandala i problema sa „kenslovanjem“.

U pesmi „Isti“ bend navodi mnoge probleme u Srbiji ali to radi je jedan štur i više performativan način postavljanjem retoričkih pitanja poput „Šta se dešava sa domovinom sve je manja kako vreme prolazi“. Kombati ni u jednom trenutku ne spominju konkretne probleme ili potencijalne krivce za iste, možda ih je ipak sustigla ta kensl kultura?

Najveći žanrovski iskorak dešava se na pesmi „After parti“ koja je mešavina tvrdog gitarskog zvuka u strofama i elektronske muzike u refrenu. Ovaj spoj funkcioniše veoma dobro, jer tekst govori o tome šta se dešava kada grupa metalaca mora da ode na after parti u lokal koji im je najbliži, a u kojem se sluša muzika koja nije njihov prvi izbor kada odlaze u grad. Verovatno je to i razlog zašto je ova pesma vrlo voljena od strane njihovhih slušalaca i razlog zbog koga nisu postali neprijatelji broj jedan pankera i metalaca, pozeri.